מהנדס בדק בית בעת כניסה לבית חדש

כאשר נכנסים לבית חדש, הדבר הראשן שאתם צריכים זה להזמין מהנדס בדק בית. לא מבינים למה? כדאי לכם לקרוא את המאמר הבא.

המעבר לבית חדש הוא מאורע מרגש. חסכתם כסף ועכשיו סוף סוף אתם נכנסים לבית שרכשתם במיטב כספכם. ולא נשכח שהתשלומים לא הסתיימו, יש לכם עוד התחייבות לתשלומי המשכנתא לעוד שנים ארוכות. אבל אתם לא רוצים שום בעיות, ובטח שלא לגלות שישנם ליקויי בנייה שאולי אינכם מודעים אליהם.
גם כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן, יתכן כי יש בה ליקויים. וחשוב להבהיר כי אלו לא בהכרח ליקויים שניתן להבחין בעין, לפחות לא בשלב זה. ניתן לגלות אותם באמצעות בדיקות הנדסיות, ולכן אתם זקוקים לשירותיו של מהנדס בדק בית.

חברת בדק בין תערוך עבורכם בדיקה ותכין דוח מפורט על כל הליקויים והבעיות. ועותק אחד של הדוח הולך אל הקבלן.

מהנדס בדק בית

אז המטרה העיקרית של מהנדס בדק בית היא לגלות ליקויים בבנייה, ולדרוש מהקבלן לתקן אותם כפי שהחוק מחייב אותו. אם נחכה, אנו עלולים לגלות כי הקבלן מתכחש לאחריותו ולהגיע למחלוקות משפטיות מהן נרצה להימנע.

על מנת להיות בטוחים כי הבית שלכם הוא ללא ליקויים, ועל מנת להימנע מבעיות בעתיד, יש לפנות אל חברת בדק בית כבר בשלבים הראשונים. רצוי בטרם המעבר לדירה. ואין כאן שום מקום להתלבטות או ספק – אתם חייבים לבצע בדק בית מקצועי!

אז כיצד לעשות את זה נכון? מה לעשות על מנת שכל ליקויי הבנייה והבעיות יתגלו בזמן ושהקבלן יתקן אותם?

מהנדס בדק בית

חברת בדק בית

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לפנות אל מהנדס בדק בית או חברת בדק בית. כלומר חברה רצינית עם מהנדסים היכולים לבדוק את כל מאפייני הבית ולזהות את כל הכשלים. הם יבדקו את המצב אל מול תכניות הבנייה. הם יבדוק את הבנייה אל מול תקנות התכנון והבנייה. הם יבדקו עמידה בתקנים, בעיות איטום ורטיבות וכל דבר חריג ובעייתי.
מדובר בהרבה יותר מבדיקה של מראה עיניים. מהנדס יכול לזהות דברים שאדם שאינו שולט בתחום הבנייה לא ידע לזהות. ויש האומרים כי הליקויים הכבדים ביותר, הם אלו הקשים ביותר לזיהוי.

לאחר ביקור בנכס וביצוע הבדיקה, על המהנדס לעבד את המידע ולהפיק דוח ליקויים מפורט. זוהי לא סתם רשימת ליקויים – כל ליקוי מקבל התייחסות למצב בשטח, אל מול הסעיף או התקנה הרלוונטית. הדוח גם מציג אמדן נזק כספי בכל אחד מהסעיפים, ומועד סביר לתיקון הנזק.

חברת בדק בית מעניקה לכם את הדו“ח, אך שולחת אחד גם לקבלן. הקבלן צריך להחליט האם הוא מתקן או מעניק את הפיצוי הכספי הרשום בדו“ח. קבלנים בדרך כלל מעדיפים לתקן את הנזק ולא לשלם פיצויים. לאחר תיקון הליקויים, הקבלן יבקש מכם לחתום על מסמך המעיד כי העבודות בוצעו לשביעות רצונכם.
כמובן שלא תמיד הדברים מתנהלים בצורה קלה וחלקה. יתכנו מצבים בהם הקבלן מסרב לבצע תיקון, מתעלם או מבצע תיקון בלתי מספק. במקרים אלו אתם רשאים לפנות לבית המשפט. אך יש לשקול את עלות ההליך המשפטי אל מול הנזקים ולהחליט האם זה כדאי. אתם יכולים להתייעץ עם חברת בדק בית, להם יש את הניסיון הדרוש גם בסוגיות הללו.

זקוקים לשירותי מהנדס בדק בית? חברת ארד היא הכתבות שלכם לבדיקות מקיפות ומקצועיות. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל רכישה של דירה מקבלן ולהתייעץ לגבי הבדיקות, מועדן וכל שאלה שיש לכם בנושאי בדק בית וליקויי בנייה.

מאת מקדם אתרים מומלץ

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.