תביעות נגד משר הביטחון – איך תובעים את משרד הביטחון

תביעות נגד משרד הביטחון עלולות להתרחש בעקבות פציעות במהלך השירות הצבאי, מחלות שירות ואף מקרים של רשלנות רפואית בצבא. משרד הביטחון הוא מערכת גדולה ובירוקרטית, ולמרות כי לרגעים זה נראה פשוט למלא טופס תביעה – בפועל חייבים לעשות זאת עם עורך דין נכי צה“ל.

תביעות נגד משרד הביטחון דורשות עורכי דין המתמחים בייצוג נכי צה“ל. עורכי דין שיש להם ניסיון מול המערכת הצבאית, אגף השיקום, הוועדות הרפואיות והבירוקרטיה של משרד הביטחון.

לפני שמגשים תביעות נגד משרד הביטחון, חשוב קודם כל לפנות לייעוץ באמצעות עורך דין נכי צה“ל. עוד לפני שמגישים תביעה, הוא יודע לבחון את נסיבות המקרה ולהעריך את סיכוי התביעה.

בתביעות נגד משרד הביטחון ישנם שני מכשולים מרכזיים. המכשול הראשון הוא להוכיח בפני קצין התגמולים כי סוג הפציעה עומדת בתנאי החוק לצורך ההכרה בנכות אשר נגרמה בעקבות השירות הצבאי. לפעמים זה קל, לפעמים זה בעייתי. זה תלוי מאוד בנסיבות המקרה.

המכשול השני בתביעות נגד משרד הביטחון הוא הוועדה הרפואית. אך הוועדה מגיעים רק לאחר שקצין התגמולים אישר את התביעה. במידה והתביעה אושרה, הוועדה תקבע את אחוזי הנכון. חשוב מאוד להציג בפני הוועדה את כל המוגבלות שנוצרה בעקבות הפציעה.

תביעות נגד משרד הביטחון

תביעות נגד משרד הביטחון

משרד הביטחון הוא גורם ממשלתי האחראי על הבטחת הביטחון וההגנה של במדינה. עם זאת, ייתכנו מקרים בהם אדם או קבוצה יצטרכו לתבוע את משרד הביטחון מסיבות שונות. חיבור זה ידון בצעדים הכרוכים בתביעת משרד הביטחון, לרבות קביעת עילת התביעה, קבלת ייצוג משפטי וביצוע ההליכים המשפטיים המתאימים.

השלב הראשון בתביעה ממשרד הביטחון הוא קביעת עילת התביעה. ישנן סיבות שונות לכך שאדם יכו לתבוע את משרד הביטחון, כגון פגיעה פיזית, פגיעה נפשית, מחלת שירות, החמרת מצב או נכות מוסבת. אם איש צבא נפצע במהלך אימונים או בעת שירות פעיל, ייתכן שהוא יוכל לתבוע את משרד הביטחון בפיצויים. אך כמובן שהדבר צריך לענות על הגדרות החוק המדבר על פציעה במהלך השירות הצבאי, עקרב השירות הצבאי ונסיבות הייחודיות לשירות הצבאי. ישנו הבדל בין חיילים בסדיר לבין אנשי קבע ומילואים, חשוב להתייעץ עם עורך דין נכי צה“ל ולדעת מהן הזכויות במקרה שלכם.

חשוב לציין שתביעה ממשרד הביטחון יכולה להיות הליך מורכב, ויש לשקול היטב את עילת התביעה. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך לפנות לייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה במשפט רפואי וזכויות נכי צה“ל כדי לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

עורך דין נכי צה“ל

עורך דין נכי צה“ל

לסיכום, תביעות נגד משרד הביטחון יכולות להיות הליך מורכב ומאתגר, אך הן מתאפשרת עם ייצוג משפטי נכון והבנה של ההליכים המשפטיים הכרוכים בכך. חשוב לעשות זאת באמצעות עורך דין נכי צה“ל. עליו להוכיח את הקשר בין הפציעה לבין השירות הצבאי. במידה והקשר הוכח והתביעה התקבלה על ידי קצין התגמולים, חשוב להילחם על מנת שהוועדה הרפואית תעניק אחוזי נכות מקסימליים.

עורך דין נכי צה“ל אילן בנימיני הוא בעל ניסיון רב בייצוג חיילים ואנשי קבע בתביעות נגד משרד הביטחון. אנו ממעניקים ייצוג בכל השלבים מול קצין התגמולים ומול הוועדות הרפאויות, כולל ועדת ערר עליונה. יש לנו בקיאות בחוק וניסיון מעשי. אנו נעשה בכל על מנת שתממשו את מלוא הזכויות שלכם. עבורנו, סיוע לחיילי צה“ל שנפגעו במהלך שירותם למען המדינה הוא שליחות של ממש.

לפרטים נוספים לגבי תביעות נגד משרד הביטחון, מומלץ לקבוע פגישה במשרדינו.

הכתבה בחסות פרסום לעסקים בגוגל

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.